مفهوم بازاريابي سيستم همكاري در فروش پيشنهاد مي كند كه سازمان براي تكميل اهداف سازماني خود ، بايد نيازها و خواسته هاي مصرف كنندگان بالقوه را به طور موثرتري نسبت به رقباي خود پيش بيني و رفع كند. اين مفهوم از كتاب ثروت ملل آدام اسميت نشات گرفته است اما تقريباً 200 سال بعد به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفت. مفاهيم بازاريابي همكاري در فروش ارتباط مستقيمي دارند.
با توجه به مركزيت نيازها و تمايلات مشتري به بازاريابي ، درك غني از اين مفاهيم ضروري است:
نيازها: چيزي كه افراد براي داشتن زندگي سالم ، پايدار و ايمن لازم هستند. وقتي نيازها برآورده نمي شوند ، نتيجه معكوس واضحي وجود دارد: اختلال در عملكرد . نيازها مي توانند عيني و مادي باشند ، مانند نياز به غذا ، آب و سرپناه. يا ذهني و روانشناختي ، مانند نياز به عضويت در يك خانواده يا گروه اجتماعي و نياز به احترام به خود.
او مي خواهد: چيزي مطلوب ، آرزو يا آرزو. خواسته ها براي بقاي اساسي ضروري نيستند و اغلب توسط فرهنگ يا گروه هاي همسال شكل مي گيرند.
تقاضا: وقتي نيازها و خواسته ها توسط توانايي پرداخت پشتيباني مي شود ، به احتمال زياد به مطالبات اقتصادي تبديل مي شوند.
تحقيقات سيستم همكاري در فروش كه با هدف توليد يك محصول جديد يا بهبود يك محصول انجام مي شود اغلب مربوط به شناسايي نيازهاي برآورده نشده مصرف كننده است. نيازهاي مشتري براي تقسيم بازار اساسي است كه مربوط به تقسيم بازارها به گروه هاي متمايز خريداران بر اساس "نيازها ، ويژگي ها يا رفتارهاي متمايز است كه ممكن است به محصولات جداگانه يا آميخته بازاريابي نياز داشته باشد." به عنوان تقسيم سود "خواسته هاي مشتري را در اولويت نحوه طراحي و بازاريابي و همكاري در فروش محصولات يا خدمات توسط يك شركت قرار مي دهد." اگرچه تقسيم بندي براساس نياز در عمل دشوار است ، اما ثابت شده است كه يكي از بهترين روشهاي تقسيم بازار است. علاوه بر اين ، تبليغات زيادي طراحي شده است تا نشان دهد چگونه مزاياي يك محصول خاص نيازها ، خواسته ها يا انتظارات مشتري را به روشي منحصر به فرد برآورده مي كند.
- پنجشنبه ۰۹ بهمن ۹۹ ۱۷:۳۶ ۲۴ بازديد
- ۰ نظر